Motgångar

Besvikelse är bara förnamnet i dessa lägen. Har många ideér i huvudet om framtiden och jag vet ganska så väl hur jag vill ha saker och ting. DÅ plötligt händer det, man får sig en ordentlig kalldusch för att se till att men verkligen har alla fötter på jorden.

Självklart vill jag slå in mig i den hårt konkurrenskraftiga travsportsutrustnings branchen. Och inte tänkte jag stanna där, nej jag tänkte bli bäst på det jag gör helt enkelt! Då finns några viktiga faktorer som alla måste stämma in för att man ska lyckas; viljan, kunskapen, erfarenheten och kontakterna. Sen kan det ju diskuteras vad som slår högst, men där har vi grunden iallafall. Naturligt anlag är väl också högt satt, dock enligt mig överskattat, har man viljan kan man lära sig iallafall!

Men ja, vad hände nu då? Jo jag har fått avslag från mina uttänkta praktikplatser :( Vårat kära grannland Finland konkurerar med en liknande utbildning på Ypäjä Equine College. Finska företag, såsom Wahlstén vill därför inte ta emot elever ifrån den svenska utbildningen. Skit skit skit skit skit!

Verkligheten är hård, nu måste jag tänka om!
//Moa
Trackback