Nedförsbacke

Min prins kom ju hem för inte så länge sedan. Han har varit i min ägo runt åtta år och betyder därför självklart väldigt mycket för mig. Vi har haft en sjuhelsikes resa och jag har han att tacka för så mycket <3 Pjotor är världens mest livsglada lilla ponny som älskar att busa! Han är känd för sin maffiga hals och egendomliga skutt rakt upp i luften. Han är den lilla ponnyn som göra saker och ting på sitt egna lilla vis :)
 
 
 
Han är väldigt vacker min skrutt :)
 
 
Vad ska man då tänka när man får hem det här efter tre månader i "träning"?
 
 
En avmagrad ponny helt utan livsglädje. Halsen har förlorat varenda muskel och överlag finns det inte mycket fett på kroppen. Man kammen har börjat lägga sig.. Öronen hänger på sidorna och det enda han gör för att på minsta sätt uttrycka sig är att lämna ifrån sig en suck då och då. Min häst som räknas som ranghög orkade inte ens bry sig när vi släppte in honom i hagen. Inte ens om jag släpper han i ridhuset orkar han längre. Efter tre månader vill han bara inte längre....
 
Jag lämnade bort min häst över sommaren i tron om att hon skulle hjälpa mig att sälja honom och fick hem det här.. Hästfolk, ta referenser! Min häst förtjänade bättre!
 
 
   En film en av våra medryttaregjorde för något år sedan <3
 
Låt nu min häst bli bra och låt mig hitta en underbar människa som vill älska honom lika mycket som jag!
 
//Moa
 
Kommentarer
Mona säger:

åååå va hemskt å se... å ja som ska ut me min gubbe på foder nu...:S sen ä de en gammgoss som ska få lite halvpension men man vill ju att dom ska ha livsglädjen kvar å då skit ja i musklerna bara dom ä i bra hull för sin höjd å längd å må bra. Tråkigt de blev så för dej! Håller tummarna att de löser sig :)
/mvh Mona från Malå

2012-11-06 | 22:33:33
Angelica säger:

Sv: Ja, vackraste Stargate. ♥ Skönt att veta att han inte vandrar runt som någon prispokal, men ändå .. Och vad tråkigt med PO! Jag gillade honom inte direkt men vet att du gjorde det. Är han skadad? :/

Det är så tragiskt när man träffar hästar som brukade ha så underbara personligheter och hyss för sig för att sedan bli som ledbrutna, livströtta gamla ridskolehästar. Han ser verkligen ut att ha fallit ur ordentligt! o_O

2012-11-06 | 23:04:51
Bloggadress: http://Angelicategenfeldt.blogg.se
Anita säger:

:O Han ser ju ut som ett vrak. Som om han har åldrats 10 år bara sådär! Varför råkar du ut för så mycket elände för? Det är inte rättvist :'/

Hoppas det går att rehabilitera honom :/

2012-11-07 | 17:54:56
S säger:

Han kommer igen, snart är det pjottehopp för hela slanten!

2012-11-10 | 22:53:18
Ellen säger:

Jätte fina bilder :)

Kram Ellen

2012-12-21 | 16:14:50
Bloggadress: http://allakramartilldig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback