En bra grund

Fick för några dagar sedan reda på att det inte gick att vidga den aluminiumbom som jag hade hittat i en gammal galoppsadel. Bommen i galoppsadlar är av någon anledning extremt smal, och då menar jag verkligen EXTREMT! Fullbloden är visserligen nätta hästar men jag förstår verkligen inte hur det är tänkt att dessa bommar ska kunna ligga bra på någon häst över huvd taget. Aja, till saken hör den att jag tänkte ta bommen och bygga en montésadel med inspiration från den stackars gamla galoppsadeln jag sprättade upp. Och travhästar är ju då alltså inte lika nätta som fullbloden och behöver därför en vidare bom.
 
Nu blir det istället till att beställa en ny bom. Då hade det ju varit toppen om man kunde köpa sig en med rätt storlek med en gång, men självklart så går inte det eftersom jag vill ha ett "halvträ", med andra ord en halv bom. Dessa görs ju självklart endast i en storlek (one size fits all eller nått)..
 
Här är mina valalternativ:
  Bommar från Aulton & Butler och Lariot
 
//Moa
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback