Smidig som en panter

Under min praktik hos sadelmakaren nere på Jägersro i Malmö fick jag se en hel del galopptävlingar, och självklart möta en massa galoppfolk. Och jag menar.. vad ska man säga egentligen? Eloge till alla jockeysar ute i landet! Jag måste mer eller mindre kravla mig upp i vagnen när jag ska köra häst, än värre när man ska upp i sulkyn haha. Men jockeysarna bara studsar upp i sadeln som det vore lätt som en plätt, galet!
 
De flesta hästmänniskor har väll vid det här laget sett det här klippet, men jag måste bara lägga upp det här för er som har råkaat missa det. Det är fantastiskt hur snabbt han handlar och hur lätt han bara flygger upp på ryggen igen! Jag säger det ännu en gång, eloge till jockeysarna!
 
 
Bea (Jägersros sadelmakare) påstod att den mesta va teknik. Om man kom på tekniken så va uppsittningen inte alls särskilt svårt (men sjölvklart är det ju en fördel om man är lätt som en fjäder också haha). Snacka om att jag ska träna, träna, träna tills jag en dag också kan flygga upp i sadeln smidig som en panter.
//Moa
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback