Så gott som hästägare

Alldeles för många år senare kan jag nu äntligen säga att jag har varit på umåkers travgala. Jag måste erkänna att även om jag inte är världens partymänniska så har jag lite i smyg sett fram emot det dem senaste veckorna. Jag menar.. vem vill inte ta på sig världens finaste klänning och känna sig sådär allmänt vacker ibland?
 
Men främst vill jag säga hur otroligt glad jag är över att min gamla arbetsgivare Ingemar Hultqvist fick ta med sig en massa priser hem (inte för att han behöver fler vinnartavlor på sina fulla väggar). Årets amatör, årets vinstrikaste amatör och årets poängrikaste treåring typ, helt okej får man väll ändå säga. Sen till Robert Dunder som egentligen hade gjort sig förtjänt av att få åka ner till den stora galan i Stockholm och kamma hem prisets som årets komet fick nöja sig med att bli hyllad på hemmabanan. Årets lärling/hästskötare och årets kusk (kan ha varit något till pris som jag har missat), utmärkelser som han verkligen är värd!
 
Familjen Kärrman kammade hem priset för poängrikaste treåriga kallblod :)
 
Som hästlös stackare fick man ju självklart en faslig hästabstinens! Men vad gör man inte när man befinner sig i ett så sårbart skick? Jo, man köper en andel i rikstravet såklart! Mamma och jag köpte varsin, syd respektive norr. Så jodå, nu är jag så gott som hästägare igen ;)
//Moa
Kommentarer
Britt säger:

Att du inte köpte andel i kallsvenskan! :-)

Svar: Ja såklart, men dom andelarna är tyvärr lite dyrare och som student är jag fattig :) Och så tror jag på Robert Dunder, så det känns kul att kunna köpa en andel i just det stallet.
Moa Magnesten

2015-02-05 | 10:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback