Travselen Järvsöfaks

Jag är väldigt förtjust i Viggoprojektet med bling-bling och härliga färger, men jag måste faktsikt säga att jag har överträffat mig själv med den senaste skapelsen. Travselen med kroko-prägling är for real mitt masterpiece. Så namnvalet till denna säger sig själv, travselen Järvsöfaks.
I dagsläget är bara däckel, gjord samt ryggstycke färdigställda, i höst tillkommer även förbygel samt huvudlag.
 
Selen Järnsöfaks är en nättare sele gjord för tävlingsbruk. Den har god mankfrihet och bossorna som mäter ca 2,5 cm på höjden är gjorda i mjuk cellplast för att däckeln ska vara behaglig för hästen. Gjorden har resår på båda sidor för att ge hästen möjlighet att expandera bålen vid ansträngning och därigenom maximera hästens lufttillförsel. Med dess mjuka former och kroko-präglingen känns detta som en framtida stilikon!
 
Lite extra kul var det att vi fick QH-beslagen graverade. Ett litet tips till er där ute som vill göra era selar lite mer personliga :)
 
. .
 
Jag har tyvärr inte jättemycket bilder på däckeln i dagsläget, men i påsk åker jag upp till Umeå och har planerat in att ta lite fina bilder på den ute hos familjen kärrman :)
Kommentarer
Matilda säger:

Riktigt duktig är du! Ser ju superbra ut!

Svar: Tack så himla mycket, vad glad jag blir :D
Moa Magnesten

2015-03-23 | 11:50:12
Bloggadress: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback