Montésadel 2.0

Tidigare i höst blev jag klar med min andra montésadel. I mina ögon är den en miljon gånger snyggare än den första. Både färg- och formmässigt. Men så är det ju, man måste ju testa sig fram. Förändringarna på denna mot den första är att jag gett kåpan ett nytt utseende med en lite sportigare form, bossan går hela vägen fram för att stödja ryttarens knän, vulster med memoryfoam och "mockainslag" (även detta för att ge ryttaren bättre stöd för knäna) och förbygelringarna är borttagna. Jag gillar faktiskt den här modellen. Jag hoppas verkligen att den lever upp till sina förväntningar under framtida ridturer.
 
Här är den alltså, montesadeln 2.0!
 

 
Jag har inte hunnit väga sadeln ännu så det återstår ju att se om den väger mer eller mindre än den förra. Tyvärr har den ju sämre förutsättningar med en tyngre bom men det ska bli spännande att se vad vikten faktiskt landade på.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback